תקשורת מקרבת לחיים מלאים | רוני ויינברגר

"להיות איש חינוך" – הקדשה מיוחדת למורים והורים

יש דברים שנוגעים בך עמוק כבר מהשניה הראשונה
אנשים, מעשים, סרטים, מוסיקה, ספרים…
במקרה המסוים שלי, מילים "עושות לי" את זה.
מעוררות השראה, מרגשות, משפיעות.
אתמול נתקלתי בספר מיוחד ועוצמתי בשם "מקום בעולם".
הוא נכתב ע"י חילי טרופר – אדם, מנהל ומחנך מדהים, שניהל את התיכון ע"ש "ברנקו וייס" ברמלה במשך חמש שנים מגיל 29.
חילי וצוותו עבדו עם נוער "קשה" במיוחד, בתיכון שבו שישה מנהלים התחלפו במהלך חמש שנים. עד שחילי הגיע.

נשאבתי לספר מהרגע הראשון.
היום, שעות לפני תחילת שנת הלימודים תשע"ד,
אני בוחר להביא לכם כאן קטע ממנו שנכתב ע"י חילי.

הקטע מיועד לכל המורים, המחנכים וההורים שבינינו.
יש לכם תפקיד חשוב ומאתגר מאין כמותו, אחריות עצומה וזכות גדולה.

הקדשה מיוחדת לכמה צוותים חינוכיים שאני מכיר באופן אישי ושקוראים את המיילים שלי:
לענת, שרית וכל צוות בי"ס סורקיס
לנני, לילי, יעל וכל צוות חטיבת אלון
לטובי ולכל צוות (נוכחי ולשעבר) של גן אלישבע 7
התרומה שלכם לחיי ילדיי ומשפחתי עצומה.
ברמה מערכתית וגם בלא מעט מצבים וצרכים אישיים.
אני מודע לחלק מהעומס העצום והאתגרים שאתם מתמודדים איתם ויודע עד כמה זה לא מובן מאליו.
יש בי הכרת תודה והערכה עצומה לכם ולעבודת הקודש שאתם עושים !

להיות איש חינוך / חילי טרופר

"פגשתי מאות תלמידים, אולי אף יותר ממאות. מעולם לא פגשתי תלמיד שביקש, בטרם נתחיל
לעבוד יחד, שאציג בפניו את הדיפלומה שלי או את גיליון הציונים שלי או מכתבי המלצה עלי. כל אלה
הם צרכים של בירוקרטיה מאובנת בלבד.

פגשתי רק תלמידים שמביטים עמוק לתוך עיני, שממששים את ליבי ומבקשים לראות ולהרגיש אם
עומד מולם אדם מורה מוסמך או לא שאכפת לו מהם, שיהיה איתם ובשבילם במובן הכי עמוק – –
שהדעת האנושית משגת.

עבודה מתישה היא עבודתו של איש החינוך ויש שהיא שוחקת ומעייפת. אך בכל יום במהלך חמש
השנים האחרונות גילינו יחד כי גם בעיניים טרוטות יכולה לבעור אש.

אברהם יהושע השל כתב ש"אישיותו של המורה היא היא הטקסט שהתלמידים לומדים; הטקסט –
שלא ישכחו לעולם." (מתוך "אלוהים מאמין באדם", עמ' 152)

להיות איש חינוך משמעו להיות למען התלמיד; משמעו לפתוח את הלב כדי שהתלמידים יסדקו בו
ויטלטלו אותו; משמעו לכרות אוזן ולפקוח עין כל העת מתוך אחריות ואכפתיות ומתוך נכונות לשמוע
ולראות דבר חדש, נכונות להפוך לדבר חדש, למישהו אחר.

אל לנו לבקש מאחרים התלמידים לעשות דרך בעוד אנו עומדים במקום. לעמוד במקום משמעו – –
לעמוד מנגד. איש חינוך ממלא את ייעודו רק במקום שבו הוא מיטלטל יחד עם תלמידיו ,מתגלה יחד
עמם בחולשותיו ובכוחותיו, צומח יחד עמם"

— מתוך "מקום בעולם מחשבות על חינוך", מאת חילי טרופר, עמ' 43

לפני מספר שנים אילנה דיין הקדישה לחילי ולתיכון "ברנקו וייס" ברמלה תכנית מיוחדת "בעובדה".
התכנית ניתנת לצפייה כאן (6 חלקים) , אבל רק כשיש לכם שעה פנויה !

אני מאחל לכולנו שנת לימודים מוצלחת ומהנה והמשך עשייה משמעותית, מהנה ופוריה !
מכל הלב,
חיים מלאים,
רוני ויינברגר

**עדכון שוטף**
לפני כיומיים שלחתי הזמנה לסדנה ייחודית של הקשבה אמפטית בעזרת קלפים.
ההיענות לסדנה היתה מדהימה וכל המקומות התמלאו בתוך פחות מ-24 שעות.
עקב הביקוש הרב (מעל 20 נרשמים ברשימת המתנה כרגע) אני מתכנן לפתוח סדנה דומה בעתיד.
אם אתם שוקלים להשתתף ומעוניינים לקבל התראה מוקדמת לפני שהיא תפורסם אני ממליץ לכם למלא את פרטיכם בקישור הבא.
אין פה כל התחייבות מצידכם – רק הבעת עניין ואפשרות לקבל מידע לפני כולם.

תגובות

תגובות

Leave a Replay

להצטרפות לבלוג וקבלת קורס תקשורת מקרבת ללא עלות

שם מלא
כתובת אימייל

Recent Posts

Follow Us

Judgment Inside

להצטרפות לבלוג וקבלת קורס תקשורת מקרבת ללא עלות

שם מלא
כתובת אימייל