תקשורת מקרבת לחיים מלאים | רוני ויינברגר

תקשורת מקרבת עם שלטונות אינדונזיה והתמודדות עם סירוב

לתקשורת המקרבת נחשפתי לפני כ-8 שנים בזכות מירי שפירא. אישה יקרה, מורה וחברה שלמדתי וקיבלתי ממנה המון.

לאורך השנים נגעה מירי באלפי מורות, גננות ותלמידים. בתפקידה הרשמי האחרון היתה מפקחת מטעם משרד החינוך למניעת אלימות ופעלה רבות לחשיפת והטמעת התקשורת המקרבת בקרב גנים ובתי ספר בישראל.

עם יציאתם לפנסיה, החליטו מירי ובעלה להגשים חלום ולהקיף את העולם בהפלגה. כתמיד, מעוררת השראה בדרכה הייחודית…

אתם מוזמנים לקרוא את המייל שקיבלתי ממירי לפני מספר ימים ובו דוגמא נפלאה לתקשורת מקרבת ואיך היא באה ליד ביטוי בתקשורת עם אחרים ועם עצמנו:

"אחרי משא ומתן ממושך (שנתן לי הזדמנות מבורכת לתרגל תקשורת מקרבת), עם השלטונות האינדונזיים, קיבלתי סירוב לבקשת הויזה שלי לאינדונזיה. הנימוק העיקרי היה הפחד של האינדונזים מחשיפת נוכחותי במשט לתקשורת. הם מ….פ…ח…דים.
יכולתי לתת להם ולעצמי אמפתיה, כך:

אני שומעת שאתם מסרבים לבקשת הויזה שלי. אתם מפחדים, מהססים וחוששים? כי חשוב לכם לשמור על קונצנזוס , לשמור קשרים עם מדינות שתומכות בכם כלכלית ולכבד כללים הנהוגים אצלכם?
אתם מבקשים שאבין את המורכבות שנובעת מתשובה חיובית לבקשתי?

ולעצמי: אני שומעת את תשובת הסירוב לבקשת הויזה שלי ואני כל כך מאוכזבת, מתוסכלת וחסרת אונים. חשוב לי לראות מקומות חדשים בעולם ולקבל זכויות שוות כמו כל אזרחי הארצות המשתתפות במשט לאינדונזיה, חשוב לי לחוות הרפתקאות ולשמור על הקשרים שיצרתי עם משתתפי המשט.
אני אחפש דרכים חלופיות לשמור על הקשרים עם החברים במשט, אמשיך ואטייל בעולם למקומות שעוד לא ראיתי ובודאי שנכונו לי עוד הרפתקאות וריגושים.
אעשה כל שביכולתי כדי לקדם את ערך השוויון בין אזרחי הארצות השונות.

 כשיכולתי לעשות בתוכי את המהלך האמפתי הזה פנימה והחוצה הוקל לי מאוד ואני מתרגשת מכך ומצפה לחלק האחרון במסע סביב העולם- לאי טימור (שהיה שייך פעם לאינדונזיה וקיבל עצמאות לפני עשר שנים אחרי מאבק ממושך ומדמם), משם לסינגפור (שם התחיל המסע) ולתאילנד. בתאילנד תעמוד השפירית למכירה ואנחנו נחזור הביתה בשעה טובה.."

עד כאן ממירי.. 

אז מה היה לנו פה..?

  • אין לנו שליטה מלאה על תגובת אחרים או על השגת התוצאות שאנו רוצים אך יש לנו שליטה רבה מאוד על התגובה שלנו לארועים שאנו חווים.

  • אמפטיה לאחרים – מסייעת לנו להבין טוב יותר את האחר במקום לכעוס עליו או לשפוט אותו. בעיני אחד הרווחים הגדולים פה הוא מה זה עושה לנו ואיך זה מאפשר לנו להתקדם ולא להיתקע בחשיבה קורבנית.

  • אמפטיה לעצמנו – נותנת מרחב מלא, מבין ומקבל לתחושות ולצרכים שלנו. גם ואולי בעיקר במצבים שזה נדרש ואין מישהו אחר "שיספק את זה".

  • לקיחת אחריות – ישנה יותר מדרך אחת למלא את הצרכים שחשובים לנו. בתהליך שמירי מתארת היא בוחרת לקחת אחריות על מילוא צרכיה ותמצא את הדרך לעשות זאת גם אם היא שונה מהדרך המקורית שתיכננה.

תגובות

תגובות

Leave a Replay

להצטרפות לבלוג וקבלת קורס תקשורת מקרבת ללא עלות

שם מלא
כתובת אימייל

Recent Posts

Follow Us

Judgment Inside

להצטרפות לבלוג וקבלת קורס תקשורת מקרבת ללא עלות

שם מלא
כתובת אימייל